Den tickande bomben i svensk politik

Problematiken växer nu när locket lyfts på Miljöpartiet.
Ingen fritt tänkande människa hade väl i och för sig trott att det skulle ta så värst länge till innan kaoset skulle träda fram.

Det är inte Miljöpartiets miljöpolitik som varit det stora problemet. Det är deras politikers, till viss del för allmänheten, dolda läggningar, kulturförespråkare eller trosuppfattningar.

Skärmavbild 2016-05-02 kl. 13.23.28

Idag går den sparkade Khan och talar ut i DN. I sin vana trogen vill just DN att det skall handla om rasism och hudfärg.
Problemet sitter dock inte där. Det handlar om  FN:s flyktingkonvention och ett par artiklar där (2 & 34) som ställer krav på både landet som tar emot samt den som anländer.

De som anländer kan inte ställa krav på parallella samhällen med regler från sin kultur/religion. Barnäktenskap, polygami, etc.
Dessutom så står det ordagrant att landet skall aktivt jobba med att ”facilitate the assimilation and naturalization of refugees.”

Låt oss säga att Khan ändå hade kompromissat med sin kultur (alltså tolkning av Islam) och skakat reportern i hand.
Vad hade hänt när nästa steg tagits, då det allt mer inom MP och i Sverige anses att det INTE finns några kön, då det är en ”social konstruktion”.
Nu vet alla att Khans religion absolut INTE ställer upp på en sådan syn.
Skulle han anses kränka den kvinna som nästa gång vägrades att ta i hand med Khan?
Vad händer när en transperson kommer för att hälsa på honom?
Hur har dessa trans och könsneutrala personer haft överseende med Khan inom partiet?
Hur har partiet kunnat förespråka könsneutrala toaletter samtidigt som de förordat separata badhustider för just män och kvinnor. Allt för att ta hänsyn till Khans grupp?

Kahn var nog klokare än MPs övriga ledning och passade på att göra en exit allt medan han fortfarande kunde göra sig till ett offer, i DN. Snart hade det varit för sent.

Enligt miljöpartiet skall inte staten, eller Khan mao, bestämma könet på den han hälsar på.

Miljöpartiet
”Ja, staten ska inte pressa in människor i en tvåkönsmodell som inte passar alla. Frågan är dock komplicerad och kräver noggranna överväganden.”

Hur länge skall detta fortgå?

 

6 thoughts on “Den tickande bomben i svensk politik

  1. Svaret på frågan ”Hur länge detta ska fortgå?” kan finnas i historieböckerna. De flesta av oss har lärt oss att det finns något som heter ”ta seden dit du kommer”. Det innebär att jag som individ ska visa respekt för dem som bor i det land jag besöker. Om jag inser att seder och bruk skiljer sig åt så pass mycket att det blir svårt att hantera, ja då ska jag lämna landet med samma respekt som jag inträdde i landet.

    Det har genom alla tider förekommit korståg för olika religioner, där syftet har varit att vinna folket för sin gud. Det har sällan fungerat särskilt bra utan har ofta slutat i blodbad.

    Att ta seden dit man kommer handlar inte så mycket om religion och trosuppfattningar utan snarare om sunt förnuft och respekt för människor. Låt oss leka med följande tankar:

    Nej jag hälsar inte med handen på människor med mörkare hudfärg eftersom min religion är tydlig med att det inte är tillåtet. Vänligen respektera mig!

    Nej jag hälsar inte på outbildade människor för det anstår mig inte enligt min stränga uppfostran. Vänligen respektera mig!

    Nej jag äter inte middag med vare sig transpersoner eller homosexuella för då kan jag förknippas med deras syndiga leverne och det passar sig inte enligt den religion jag tillhör. Vänligen respektera mig!

    Mina föräldrar har uppfostrat mig att inte hälsa med handen på män som är muslimer men kvinnor som är muslimer går bra att hälsa på och även att krama om. Vänligen respektera mig!

    Eller som nu i deklarationstider. Min religion tillåter mig att maximalt betala 20 % i skatt, det måste respekteras kära Skatteverket. Vänligen respektera mig!

    Det Khan försöker säga och vilket tydligt framkommer i intervjun i DN är att han tjänar ett högre syfte inom islam och att det är tråkigt att vi ”svenskar” inte förstår att han egentligen bara är en god människa med goda syften. Att han inte hälsar på kvinnor med handen får ses som en parantes i sammanhanget. Vänligen respektera mig!

    Kaoset inom MP är ett symptom på en osund kultur, där allt ska vara tillåtet och alla är välkomna så länge miljö, feminism och mångkulturellt får stå som ledord. Att allt sedan krackelerar inför öppen ridå visar bara på hur vanskligt det är att inte skapa ramar för vad som är tillåtet och inte, där ledordet bör vara respekt för medmänniskor i landet Sverige. MP kommer för lång tid att förknippas med ”något man inte riktigt kan lita på”. Synd bara att inte media och sossarna kan inse det i närtid. Tyvärr kommer blod att behöva flyta i Sverige innan Sveriges riksdag beslutar om lagar som stoppas fundamentalism oavsett religion eller annan samhällsfarlig sammankomst.

    Att Alice Bah Kunke tar Kahns beteende i försvar och vill tolka Stefan Löfvens uttryck lite som hon vill är bara ytterligare ett bevis för att MP har missat att sätta upp ett ramverk för vad som gäller inom partiet. Jag skulle gissa att Löfven inte i sin vildaste fantasi kunde ana att en minister i den egna regeringen skulle välja att fortsätta strö salt i såren, han försöker läka.

    Ett fritt land fungerar bara om alla respekterar varandra och det innebär att de som kommer till Sverige måste ta seden dit de kommer. Punkt.

    Men frågan är egentligen obesvarad, så hur länge ska detta fortgå? Jag vet inte, tyvärr.

    • Självklart skall man ta seden dit man kommer.
      Att spela på offersträngen att: han bara varit vit så hade han blivit annorlunda bemött.
      Ja, troligen hade han som vit medelålders man blivit än värre behandlad. Särskilt av Romson.

      Att tänka ”kvoteringstänk” i en riksdag är märkligt. Hur många Jehovas Vittnen finns det? Hur många Siker eller scientologer finns det?
      Vänd på frågan. Hur många kristna finns det representerade i en muslimsk demokrati? Finns det ett muslimskt land som är demokrati?
      När skall Alice Bah Kunke debattera det i riksdagen.

      • Ja när ska Alice Bah Kunke visa var hon står?

        Det noteras att diskussionerna går heta kring Stefan Swärd med kollegas bok. Utan att blanda in meningsskiljaktigheterna förfasas jag över att Swärd ständigt återkommer till att boken är tillkommen som en profetia eller Guds tilltal. Skrämmande retorik som påminner om Ulf Ekman et al och deras framfart. Kristen och muslimsk fundamentalism är påtagliga farsoter för trygghetens konungariket Sverige. Att Swärd får vara pastor är väpnads veckande. Khan hade insikten att lämna, det borde även Swärd göra.

        Nu när kungen fyllt 70 borde han hedras med mer av förnuft och stabilitet i riket snarare än politisk instabilitet och religiös extremism.

      • Är osäker på vilken gud Swärd har.
        Men att skriva en bok om flyktingar för att vinna politiska poäng, med titeln att ”Jesus var också flykting” är osmakligt.
        Rent av farligt.

        Thomas Nordegren gjorde ett bra inslag om Kungen på P1 idag. 🙂

Kommentera

