Cecilia Uddén: Min Israelkritik!

Ikväll sändes Min Sanning med Sveriges Radios reporter från Mellanöstern. Cecilia Uddén.Cecilia Uddén i Min sanning
Från Min Sanning på SVT.

Hon är mycket känd för hennes partiskhet för Demokraterna i USA (Det var väl inget, jag representerade ju majoriteten av svenska politiker), och föga överraskande erkände hon också att det hon är mest kritiserad för, är hennes Israelreportage.

I programmet på SVT berättade hon även att hennes uppdrag som journalist på Sveriges Radio skall hon ta ställning för demokrati, humanism och jämställdhet.

Ändå lyckas hon aldrig säga något positivt om Mellanösterns enda demokrati. Tvärt om, hon lyckas till och med reta upp flest lyssnare i ämnet.
Hon förmår dock ge PLO, Fatah samt Hamas en plattform som inte är jättekända världen över för sin jämställdhet i exempelvis kvinno- och hbqtfrågor.

Men hon är ju käck!

Kommentera

